Лабораторна робота №1

Звіт з лабораторного заняття 1

Блог-технології в умовах цифровізації освіти


Тема роботи: Створення блогів, налагодження системи навігації

 Мета виконання: ознайомитись із особливостями організації процесу наповнення блогів, створених на безкоштовній платформі Blogger із метою подальшого викладання дидактичних матеріалів для учнів на власному блозі


Хід роботи

Теоретичні відомості

Блог (англ. blog, від Веб log, «мережевий журнал чи щоденник подій») – це веб сайт, головний зміст якого – записи, зображення чи мультимедіа, що регулярно додаються.

Надзвичайна популярність блогів зумовлена двома головними обставинами: по-перше, публікувати інформацію в Інтернеті за допомогою блогів досить легко — фактично, створення нового посту зводиться до набирання його тексту у відповідному полі та відправки його на сервер шляхом натисканням кнопки «Публікувати» або подібної, після цього пост зберігається на сервері, який автоматично формує веб-сторінки, різні посилання, додає стиль форматування, тощо. Тому користуватися блогом не важче, ніж простим текстовим редактором. Друга причина – це моментальна доступність в Інтернеті опублікованої інформації, тим більше, що існують декілька безкоштовних блогових платформ (наприклад Wordpress або Livejournal), де будь-хто може зареєструватися та вести свій блог. 

Блоги періодично скануються Інтернет-пошуковиками, такими як Google, Yahoo!, та ін. 

Саме з цих характеристик – мобільності та доступності блогів - випливає їх визначна роль у творенні інформаційного суспільства, реалізації свободи слова, боротьбі за права людини у світі, та й просто у комунікації та обговоренні будь-яких ідей поміж людьми.

Різновиди блогів

  • За автором (авторами): 

  • Особистий (авторський, персональний) блог — ведеться однією особою (як правило – його власником);

  • «Примарний» блог — ведеться від імені чужої особи невизначеною персоною; 

  • Колективний або соціальний блог — ведеться групою осіб за правилами, які визначає власник;

  • Корпоративний блог — ведеться усіма співробітниками однієї організації; 

  • За наявністю/виду мультимедіа: 

  • Текстовий блог — блог, основним контентом якого є тексти; 

  • Фотоблог — блог, основним контентом якого є фотографії; 

  • Музичний блог — блог, основним контентом якого є музичні файли;

  • Подкаст і блогкастинг — блог, основний контент якого надиктовується та викладається у вигляді MP3-файлів;

  • Відеоблог — блог, основним контентом якого є відео файли; 

  • За особливостями контенту:

  • Контентний блог — блог, який публікує первісний авторський контент;

  • Мікроблог - блог, дописами в якому є короткі щоденні новини з власного життя користувачів

  • Мониторінговий блог — блог, основним контентом якого є відкоментовані посилання на інші сайти чи блоги;

  • Цитатний блог — блог, основним контентом якого є цитати з інших блогів;

  • Сплог — спам-блог;

  • За технічною основою:

  • Stand-alone блог — блог на окремому хостингу та рушії (CMS); 

  • Блог на блог-платформі — блог, який ведеться на потужностях блогслужб (LiveJournal, LiveInternet та ін.);

  • Моблог — мобільний блог, який наповнюється з мобільних чи портативних пристроїв;


Етапи виконання роботи


  1. Увійти в аккаунт Google – Додатки Google – Blogger

Рис. 1 – Діалогове вікно сервісу Blogger

  1. Після створення облікового запису на Blogger, з прив’язкою до аккаунту Google починаємо створювати свій блог.

  2. Реєстрація в службі Blogger продовжується натисканням на кнопку «Новий блог». Відкривається нове вікно, у якому вводимо назву блогу – Далі – адресу блогу

 

  1. Потрапляємо на сторінку керування всіма параметрами та налаштуваннями нашого блогу. Тут можна обрати шаблон блогу із запропонованих, відредагувати обраний шаблон під свої уподобання, додати публікації, додати сторінки, примітки, віджети.

  1. Для створення першої публікації використаємо кнопку «Нова публікація». 

Після чого відкривається вікно створення публікації, де необхідно ввести назву публікації, її зміст, малюнки (за необхідності). Форматування тексту публікації аналогічно форматуванню тексту а Microsoft Word. Додавання посилань, картинок, відео.

Після завершення створення публікації її необхідно опублікувати за допомогою кнопки Опублікувати. Перед цим можна здійснити попередній перегляд створеної публікації.

  1. При створенні і веденні блогу важливо притримуватися єдиного стилю ведення сторінки, кольорової гамми блогу і прев’ю-картинок, використовувати 1-2 шрифти. 

  2. Дизайн нашого блогу також є можливість коригувати, міняти місцями розміщення основних елементів, міняти розмір елементів. Після проведення змін потрібно їх зберегти. 

  3. В розділі «Макет» є можливість змінювати нашу сторінку. Додати гаджети на бічні панелі.  Перейшовши в «Дизайнер тем» є 

  1. Перейшовши в «Дизайнер тем» є можливість редагувати стандартну тему за своїми вподобаннями. Змінити фонове зображення. Змінити кольорову гамму сторінки, змінити розміри шрифтів та самі шрифти.

 З випадаючого списку ми можемо обрати те, що підлягає змінам (стиль тла сторінки, текст на сторінці, посилання, заголовок блогу, текст вкладок, публікації, пошук, навігація, бічні панелі, мітки, авторство, тощо).

  1.  Гаджет для блогу – невеличкий програмний додаток, що надає додаткову інформацію (наприклад, рядок для пошуку, годинник). Гаджети оновлюються без участі автора блогу та роблять сторінку блогу більш привабливою та інформативною. 

Додамо гаджет «Статистика для блога» - Макет – Гажети – Додати гаджет. Отримуємо великий список доступних гаджетів, з якого обираємо потрібний нам. Для перегляду внесених змін використовуємо кнопку «Попередній перегляд».

Під час виконання роботи створено блог вчителя, який в подальшому буде використовуватися в роботі з учнями.

Переглянути блог можна за посиланням: https://angelinastrelcuk.blogspot.com.


Висновки

Під час виконання роботи я ознайомилася  з сервісом Blogger. 

Я створила свій особистий блог. Під час його створення я війшла до висновку, що основною частиною по роботі з блогом є створення контенту, та наповнення блогу. 

Я вважаю, що Blogger – це дуже цікава і корисна платформа для створення особистих блогів, адже у ньому можна зібрати дуже багато корисної інформації. 


Список використаної літератури

  1. Вінницька Н. М., Стельмащук С. А. Можливості використання освітніх блогів. Технологія веб 2.0. // Інформатика в школі. – № 7 (43). – 2012. – 80 с.

  2. Сляднева Н. А. Современный человек в виртуальном мире: проблема информационно-аналитической культуры личности. [Електронний ресурс]. Доступ HTTP: http://galactic.org.ua/SLOVARI/p4.htm

  3. Осадчий В. В. Передумови та технології створення освітніх Інтернетресурсів / Проблеми інженерно-педагогічної освіти. – 2009. – № 22–23. – С. 162–170.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Цікава інформація про математичне моделювання

Головна сторінка

Лабораторна робота №6